Awaria sieci wodociągowej może zdarzyć się zarówno w bloku, w firmie, jak i w domu jednorodzinnym. Ważne jest, aby wiedzieć, jak postąpić w razie wystąpienia usterki wodociągu. Pierwszym krokiem powinno być zamknięcie dopływu wody celem zminimalizowania szkód wywołanych wyciekiem wody i wezwanie pogotowia hydraulicznego. Nasza firma od wielu lat dba o bezpieczeństwo w mieszkańców Krakowa i okolic, jeśli chodzi o świadczenie usług hydraulicznych na możliwie najwyższym poziomie. Dziś postaramy się przybliżyć wam pracę pogotowia hydraulicznego, aby pokazać, jak ważne jest posiadanie wypracowanych procedur postępowania w razie wystąpienia nieprzewidzianych sytuacji, jaką niewątpliwie jest awaria wodociągu.
Jakie rodzaje awarii zgłaszamy na pogotowie wodno-kanalizacyjne?
Awaria sieci wodociągowej może dotyczyć różnych zdarzeń losowych takich jak:
-
brak wody,
-
wyciek,
-
przeciek,
-
zalanie.
W przypadku ww. awarii, zgłaszając problem, należy pamiętać, podać dokładnie lokalizację awarii, w miarę dokładny jej opis, a także dane kontaktowe osoby zgłaszającej. Jeśli nie pamiętamy numeru telefonu do firmy specjalizującej się w usługach hydraulicznych i pogotowiu wodociągowemu ratunkiem z opresji może być telefon pod numer 994 na Pogotowie Wodociągowo – Kanalizacyjne dyżurujące przez całą dobę.
Pogotowie Wodociągowo – Kanalizacyjne czy firma prywatna
Jeśli mamy do czynienia z budynkiem nowopowstałym, po generalnym remoncie sieci hydraulicznej, dobrze jest wykonać zgłoszenie do firmy hydraulicznej, która wykonywała przyłącze. Duże prawdopodobieństwo jest bowiem, że będzie ona znała specyfikę danego budynku i szybciej zdiagnozuje miejsce wystąpienia awarii. Niekiedy wyciek, usterka jest na tyle poważna, że konieczne jest odcięcie dostępu do wody na kilka godzin. W takiej sytuacji mieszkańcom należy zapewnić zastępcze źródło wody z tzw. beczkowozu.
Ważną kwestią jest też tutaj określenie rodzaju sprawy, z jaką dzwonimy. W przypadku awarii wodociągu usterka jest usuwana niemalże natychmiast, a w przypadku szkody polegającej np. na gwałtownym wypływie wody, awarie są usuwane w możliwie najkrótszym czasie, a w przypadku zgłoszenia reklamacyjnego pogotowie wodne ma prawo ustosunkować się do zgłoszenia w terminie około 30 dni kalendarzowych.
W przypadku zgłoszenia awarii do pogotowia hydraulicznego działającego przy firmie świadczącej usługi handlowe zyskujemy dostęp:
-
do nowoczesnego sprzętu diagnostycznego,
-
innowacyjne rozwiązania,
-
przyjazd w pełni wyposażonego samochodu magazynowo-serwisowego, który pozwala uporać się praktycznie z każdym rodzajem awarii,
-
doświadczonych, wykwalifikowanych specjalistów.
Ważną kwestią jest też nie tylko szybkie i skuteczne usunięcie awarii, ale również przywrócenie do stanu pierwotnego ścian w przypadku konieczności zniszczenia glazury, paneli podłogowych czy kostki brukowej. Państwowe firmy mało kiedy, jeśli nie w ogóle nie zajmują się czynnościami pobocznymi, pozostawiając klienta bez usterki, ale z kolejnym problemem, jakim jest znalezienie fachowca, do przywrócenia stanu sprzed awarii. W naszym pogotowiu hydraulicznym takie postępowanie jest nie do pomyślenia. Raz, że każdorazowo ustalamy z klientem zakres koniecznych do przeprowadzenia czynności, dwa konieczność użycia ciężkiego sprzętu do usunięcia awarii nie wpływa na komfort życia mieszkańców po usunięciu przyczyn usterki.